پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۰۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۱۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۹۶۵۳ مورد

سه شنبه ٢١ خرداد ١٣٩٨ ساعت ١٢:٩ ب.ظ   ( بازدید : 161 نفر )

رئیس گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر لزوم کنترل فشار خون مادران باردار تاکید کرد.

به گزارش وب دا، بنا به گفته طاهره رام فشار خون در بارداری به دو نیمه تقسیم می شود که کنترل آن در این دوران ضروری است.

وی با بیان اینکه فشار خون بالای مادر باردار به دو نیمه تقسیم و هر نیمه شامل 20 هفته می‌شود، گفت: فشار خون بالا در نیمه نخست بارداری (20 هفته اول) معمولا نشان دهنده فشار خون مزمن است یعنی مادر قبل از این دوره فشار بالای کنترل نشده داشته است.

وی اضافه کرد: در این مواقع مادر باید در سریع ترین زمان ممکن به متخصص زنان مراجعه کند.

رئیس گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به نیمه دوم ( 20 هفته دوم بارداری) خاطرنشان کرد: ابتلا به فشار خون بالا در این دوره بیان گر مسمویت دوره بارداری است.

رام افزود: مسمویت بارداری به این معناست که مادر تا قبل از دوران بارداری مشکلی نداشته اما در این دوره به دلیل تغییرات هورمونی و غیره به فشار خون بالا مبتلا می شود.

وی ادامه داد: یکی از علائم مسمومیت دوره بارداری دفع پروتئین در ادرار است که با انجام آزمایشات ادرار قابل شناسایی است.

وی افزایش ناگهانی وزن مادر که با مراقبت‌های دقیق دوره بارداری قابل شناسایی است را از دیگر عوامل و نشانه‌های تغییرات هورمونی و مسمویت در دوران بارداری عنوان کرد.

رام به اپیگاستریک (درد سمت راست یا بالای معده) اشاره کرد و افزود: در صورت مسمویت بارداری تاری دید، سر درد و تشنج به آن افزوده می شود.

رئیس گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه پیش از بارداری باید مراقبت‌های دقیق بهداشت و سلامت انجام شود، اظهار کرد: با کنترل وضعیت اگر بیماری خاصی شناسایی شود، مادر تحت درمان و وضعیت وی کنترل می شود.

رام با اشاره به اینکه وضعیت سلامت مادر در دوران بارداری توسط مراکز بهداشت به صورت دقیق کنترل می‌شود، گفت: اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون فرصتی را فراهم آورده تا به صورت دقیق و با تاکید بر کنترل فشار خون بالا در دوران بارداری، خطرات و تهدیدهای احتمالی به حداقل کاهش یابد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.